У Вінниці обговорили профтехосвіту: досвід Вінниччини ляже в основу «дорожньої карти»

0

Досвід Вінниччини ляже в основу «дорожньої карти» про цей йшлося на зустрічі групи експертів Міністерства освіти і науки України та експертів GIZ EU4 Skills, що відбулася сьогодні у Вінницькій ОДА за участі представників профтехосвіти, посадовців та роботодавців.

Заступник голови ОДА Ігор Івасюк розповів іноземним і урядовим експертам про загальні тенденції розвитку профтехосвіти на Вінниччині з урахуванням того, що наша область лідер України в аграрному секторі і за темпами розвитку.

Проаналізувавши мережу закладів, за останні три роки було проведено оптимізацію, зменшено дублювання спеціальностей — припинили діяльність училища в Калинівці, Ольгополі і Вінниці.

У результаті оптимізації і створення багатопрофільних центрів в партнерстві з іноземними партнерами, зокрема «Хенкель Баутехнік (Україна)» професійна освіта в регіоні має піднятися на якісно інший рівень.

Присутні на зустрічі експерти з Чорногорії і Македонії, Австралії окреслили мету зустрічі як розробку рекомендацій для реформування профтехосвіти.

Роберт Стоуел, експерт з Австралії, подякувавши за прийом, зазначив, що в питанні профтехосвіти ми маємо спільне бачення, на основі попиту.

  • Раніше ми мали ситуацію, коли ось такі вчителі, ресурси і програми – використовуйте їх або геть, зараз ми виходимо з потреб ринку праці. Нам необхідні автономні навчальні заклади, що були б пов’язані з роботодавцями,а спеціальності, яких потребує регіон, щоб готувалися тут же. Потрібно інноваційно підходити до джерел фінансування: уряд забезпечуватиме 60%, а 40% комерційна діяльність закладу. Уряд – замовник навчальних послуг, він закуповує їх в навчальних закладах, закуповуючи певні професії за справедливою ціною, тобто механізатори дорожчі, ніж секретарі-референти. Нам потрібна підзвітна система фінансування, якщо уряд фінансує певну спеціальність, а коледж не готує її, він мусить повернути гроші. Треба утримувати і винагороджувати хороших вчителів, особливо технічних спеціальностей, — зазначив австралієць.

Насамкінець він розповів, що в Києві групу експертів відправили на Вінниччину вивчити речі, які тут відбуваються в галузі професійно-технічної освіти, щоб на місці вивчити найкращі практики країни, аби потім будувати «дорожню карту» на досвіді Вінниччини для всієї держави.

Славіка Дімовська з Чорногорії говорила про переваги релевантної освіта, що має будуватися на кращих наявних практиках.

  • Національна програма має носити гнучку структуру – процес забезпечення якості освіти має бути однаковим по усій країні. Вона також висловила впевненість, що у Вінниці вони знайдуть чимало гарних прикладів, які можна буде застосовувати на національному рівні.

Обговорюючи найактуальніші проблеми освітньої галузі регіону, Ігор Івасюк згадав демографічну кризу (щороку на 1 тисячу менше дітей народжується), не найкращу забезпеченість навчальних закладів технікою, не зацікавленість муніципалітетів в розвитку профтехосвіти тощо, але, зазначив посадовець, заклади проітехосвіти мобільніші, на відміну від вузів, випускники яких значно частіше ідуть на біржу праці.

Представник департаменту освіти і науки ОДА Валерій Бачинський згадав, що про ефективність впровадження відповідних реформ може свідчити той факт, що 88%випускників в цьому році працевлаштовано. Вінниччина на 3 місці в країні за кількістю створених навчально-практичних центрів. Присутній на зібранні один з роботодавців Михайло Касьяненко був красномовним, підкресливши, що ПТУ – це авангард, адже без профтехосвіти виробництва не буде. На його підприємстві на регулярній основі стажуються швачки, які навчаються зокрема і в 7 училищі, куди й поїхали експерти після зустрічі

Автор
I like news
Хто володіє інформацією, той володіє світом!
ПОДІЛИТИСЬ


Попередній матеріалНa Вінниччині чоловік погрaбувaв товaришa
Наступний матеріалНa Одессу опускaется тумaн

Коментарі

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я