У Вінниці працює інклюзивно-ресурсний центр для дітей

0
У Вінниці працює інклюзивно-ресурсний центр для дітей

У Вінниці з осені минулого року успішно працює інклюзивно-ресурсний центр для маленьких вінничан, що мають особливі освітні потреби. Заклад такого типу для нашого міста є першим у своєму роді.

11 квітня міський голова Сергій Моргунов під час виїзної наради ознайомився з роботою Інклюзивно-ресурсного центру №1, що знаходиться за адресою вул. Келецька, 59. Мер Вінниці поспілкувався з працівниками закладу – психологами, логопедами та дефектологами, а також розповів представникам преси про впровадження інклюзії у закладах освіти нашого міста. Ознайомлювала присутніх з роботою центру його очільниця, Ольга Гарлінська.

У Вінниці працює інклюзивно-ресурсний центр для дітей

Тут працює вісім спеціалістів.

Троє з них – практичні психологи, а також є двоє вчителів-логопедів та дефектологів. Усі спеціалісти закладу працюють з дітками віком від 2 до 18 років для того, щоб забезпечити їхні права на отримання дошкільної, середньої, загальної а також професійно-технічної освіти.

«Найважливіше завдання нашого центру – забезпечити якісний супровід інклюзивної освіти. У нас надаються консультації, проводяться майстер-класи, семінари для вчителів і вихователів дошкільних закладів, проводимо семінари для батьків та  корекційно-розвиткові заняття для дітей», – розповіла під час екскурсії пані Гарлінська.

Лише за 2018-2019 роки послугами центру та його спеціалістів скористалось 1349 дітей:
  • комплексна оцінка розвитку – 301;
  • консультації щодо висновку про комплексну оцінку – 603;
  • психолого-педагогічні послуги та корекційно-розвиткові заняття – 445.

У Вінниці працює інклюзивно-ресурсний центр для дітей

Інклюзивно-ресурсний центр надає комплексну оцінку розвитку дітей.

Приміщення, у якому розміщується центр, відремонтували та забезпечили сучасним обладнанням. Під час корекційних занять діти можуть зокрема друкувати на друкарській машинці шрифтом Брайля, вчитися тримати баланс на спеціальній подушці та кататися на сенсорних гойдалках.

Окрім цього здійснюється комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Вона проводиться такими фахівцями, як практичний психолог, логопед, дефектолог та реабілітолог. Потім кожен по своїх напрямках робить висновок, який надається батькам. У такому заключенні зазначаються потреби дитини, над чим потрібно працювати, які інструменти використовувати. Це полегшує навчання дитини та роботу вчителя в школі, оскільки він вже бачить рекомендації інклюзивно-ресурсного центру.

У Вінниці працює інклюзивно-ресурсний центр для дітей

«На даний момент дуже багато дітей потребує такої комплексної оцінки.  Це не тільки діти, які мають інвалідність. Ми працюємо з  обдарованими дітьми, які вже знають шкільний матеріал і яким нецікаво сидіти на уроці. Значить, такій дитині потрібно дати більш важчий матеріал, додаткові завдання, щоб їм було цікаво відвідувати заняття. Займаємось з дітьми-переселенцями, – наголосила Ольга Гарлінська.

Ще один крок на шляху до покращення доступності закладів освіти.

За минулий та поточний навчальні роки у місті успішно організована інклюзивна форма навчання:

  • У 22 школах є інклюзивні класи – навчається 71 дитина
  • В 17 дитсадках створені інклюзивні групи – виховується 38 дітей
  • 18 закладів загальної середньої освіти, 14 закладів дошкільної освіти, Палац дітей та юнацтва та інклюзивно-ресурсний центр №1 облаштовані пандусами.
  • У 5 школах (№ № 4, 6, 12, 22 та 33) та 1 садочку (№ 24) адаптовані санвузли на І поверсі.
  • У школі-гімназії № 6 та школі №33 (зі шрифтом Брайля) функціонують ліфти.
  • У 8 школах та у 4 дитсадках для релаксації дітей з особливими освітніми потребами створені спеціально обладнані ресурсні кімнати.

У Вінниці працює інклюзивно-ресурсний центр для дітейЗа словами Сергія Моргунова, новостворений центр стане ще одним елементом єдиної інклюзивної системи, яка забезпечить дітям з особливими освітніми потребами якісно нові умови для навчання та розвитку, допоможе таким маленьким вінничанам знайти своє місце у соціумі та реалізувати себе у дорослому житті.

Коментарі

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я